10 Οδηγίες για τη Δημιουργία Επιτυχημένων... Brands!

Πηγή: Centre of European Management Studies

Πρώτο
Είναι λάθος να πιστεύει κανείς πως η Διαφήμιση δημιουργεί Βrands. Brands δημιουργούνται από μια Σύνθεση Παραγόντων όπως η Διαφήμιση, οι Δημόσιες Σχέσεις, οι Χορηγίες, οι Εκδηλώσεις, οι Κοινωνικές Προσφορές, το 'μεσο Marketing, η Προσωπική Πώληση, οι διάφορες Λέσχες κ.ά.

Δεύτερο

Η πραγματική Πρόκληση είναι να επιτύχεις ώστε τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης να μιλούν από μόνα τους για το Βrand και να εδραιωθεί σαν κάτι απολύτως καινούργιο, που εντάσσεται σε νέα κατηγορία, παρά απλά σαν ένα ακόμα ανταγωνιστικό Προϊόν. Πρέπει να είσαι ο πρώτος και οι άλλοι να ακολουθούν.

Τρίτο

Τα Επιτυχημένα Βrands θα πρέπει να προσφέρουν εκτός των ορθολογιστικών και Συναισθηματικά Οφέλη. Πολλά Βrands εστιάζουν στην Τιμή, τις Πωλήσεις ή στα διάφορα χαρακτηριστικά τους, ενώ θα έπρεπε να τονίζουν και Συναισθηματικά Οφέλη, όπως για παράδειγμα: Δυναμική Ενέργεια (Lucozade) ή Οικειότητα, Γνήσια Ευχαρίστηση και Νιρβάνα (Haagen Dazs).

Τέταρτο

Ένα καινούργιο Βrand χρειάζεται Αξιοπιστία και οι Δημόσιες Σχέσεις μπορούν να το επιτύχουν αυτό πολύ καλύτερα από τη Διαφήμιση, ιδιαίτερα όταν αυτή απευθύνεται σε Μαζικό Ακροατήριο.

Πέμπτο

Οι Επιχειρήσεις χρειάζεται να αποσαφηνίσουν τις Βασικές Αξίες της Εταιρείας ώστε να επιτύχουν να «χτίσουν» ένα Βrand.
Επιχειρήσεις όπως τα Starbucks έχουν χτίσει ένα ισχυρό Επιχειρηματικό Όνομα βασιζόμενες στην Ποιότητα και την Αξία κι έτσι τώρα το όνομά τους πάνω σε κάθε Προϊόν αντανακλά αυτή την εικόνα.

Έκτο

Οι Επιχειρήσεις χρειάζεται να διευκρινίζουν την ουσία (τα βασικά χαρακτηριστικά) του Βrand και να διασφαλίζουν ότι αυτά προσφέρονται με Συνέπεια, μέσω των καναλιών Διανομής και Επικοινωνίας Marketing, μέσω μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης στη διαχείριση του Προϊόντος.

Έβδομο

Ο Aλ Ρις και ο Τζακ Tράουτ προβάλλουν ένα ισχυρό Επιχείρημα. Γιατί κανείς πρέπει να αποφεύγει την επέκταση Βrands που με τον καιρό τείνει να φαίνεται σαν εξασθένιση του Βrand. Τι απ ' όλα τα είδη θέλεις όταν παραγγέλνεις μια Coca Cola; Την κλασική, διαίτης, με λεμόνι, Cherry Coca Cola; Ίσως βέβαια πρέπει να είσαι γνωστός όσο η Coca Cola για να επιτύχεις κάτι τέτοιο. Μπορεί λοιπόν να επεκτείνεις το Βrand, αλλά χρειάζεται προσοχή.

Όγδοο

Η Τιμολόγηση είναι επίσης μια Πρόκληση. Εάν το Βrand έχει πλασαριστεί με Επιτυχία σε κάποια θέση, μην το διακινδυνεύετε.
Διδαχθείτε από το παράδειγμα του Lexus, δημιουργήστε ένα καινούργιο Βrand ή παρακλάδι με νέα θέση.

Ένατο

Αντισταθείτε στην πίεση του να μειώσετε τις τιμές και να κλείσετε Συμφωνίες που μειώνουν την Αξία του Βrand. Εκτεταμένη έμφαση στην τιμολόγηση και τις Οικονομικές Συμφωνίες μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επιζήμια για το Βrand.

Δέκατο

Κάθε κανόνας έχει εξαιρέσεις.
Οι Βrand Μanagers πάντα θα είναι Καινοτόμοι, θα καταργούν τους Κανόνες και σαν αποτέλεσμα θα δημιουργούν ακόμα ένα Επιτυχημένο Βrand, και τα Σπουδαία Βrands είναι ο μόνος δρόμος για τη Διατήρηση του Κέρδους πάνω από τον μέσο όρο.

INFO: Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το CeMs πληκτρολογήστε www.cems.gr, e-mail: info@cems.gr, τηλ. 210-9248356.
Το Centre of European Management Studies σε συνεργασία με το University of Surrey προσφέρει στην Ελλάδα κορυφαία μεταπτυχιακά προγράμματα MBA σε διάφορες ειδικότητες.

Σχόλια