Business Plan: Δημιουργία Επιχειρηματικού Σχεδίου

Η δημιουργία ενός Επιχειρηματικού Σχεδίου Business Plan είναι ένα σημαντικό Εργαλείο για τη Βελτίωση της Απόδοσης της Επιχείρησής σας ή για το ξεκίνημα μιας νέας. Σκοπός του είναι να Αναλύσει και να Μελετήσει την υπάρχουσα κατάσταση (Αγορά, Επιχείρηση) και να Καθοδηγήσει τις Ενέργειες του Επιχειρηματία προς συγκεκριμένες Κατευθύνσεις και Τακτικές. Ο Οδηγός αυτός αποτελεί ένα δείγμα της Πρόσθετης Αξίας που προσφέρει το ΕΜΜ στους Συνδρομητές του. Η Αξία του για τη Μικρομεσαία Επιχείρηση είναι Ανεκτίμητη, όπως και αν την εξετάσουμε! Ο λόγος για τον οποίο αποτυγχάνουν οι περισσότερες νέες Επιχειρήσεις είναι γιατί στήνονται στο "πόδι" χωρίς κανένα γραπτό Σχέδιο.

Η εποχή μας δε "Σηκώνει" τους Ερασιτεχνισμούς του παρελθόντος. Απαιτεί Επαγγελματισμό και Σχέδιο Δράσης. Φυσικά, το κάθε Σχέδιο πρέπει να είναι σαφές, κατανοητό και ρεαλιστικό!
Μελετήστε το!
Περιεχόμενα
1. Επισκόπηση της Επιχείρησης
  • Περιγραφή Υπάρχουσας Κατάστασης
  • Στρατηγικοί και άμεσοι Στόχοι
  • Πόροι (Άνθρωποι, Κεφάλαια, Μηχανήματα,
  • Υλικά, Μέθοδοι)
  • Ιστορικό κερδών ή πρόβλεψη κερδών
2. Σχέδιο Marketing
  • SWOT και βασικοί παράγοντες επιτυχίας
  • Έρευνα αγοράς
  • Δίκτυα διανομής
  • Στρατηγικές συμμαχίες
  • e-εμπόριο και τεχνολογία
  • Σχέδιο προώθησης

3. Μάνατζμεντ & Διαδικασίες
  • Ροής των Εργασιών
  • Περιγραφή Θέσεων Εργασίας
  • Ειδικότητες (Λογιστής, Πωλητής,Αποθηκαριος, Μ/Υ)
4. Αναλυτικός Προϋπολογισμός και Ταμειακή Ρευστότητα (Δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα)
  • Πρόβλεψη κόστους πρώτων υλών ή εμπορευμάτων
  • Πρόβλεψη κόστους Μισθοδοσίας και επιβαρύνσεων,
  • ΕΙδικών και Γενικών Εξόδων, Απόθεμα
  • Πρόβλεψη καθημερινής Ταμειακής Ρευστότητας.
  • Πρόβλεψη Κερδών επόμενων 3 ετών
  • Εντοπισμός νεκρού σημείου
  • (Ελάχιστες Αποδεκτές Ημερήσιες Πωλήσεις)
Βοηθητικές Οδηγίες.
  • Ένα σύντομο ιστορικό της επιχείρησής σας (ή της ιδέας πάνω στην οποία στηρίξατε τη δημιουργία της).
  • Ο σκοπός της επιχείρησής σας: σε ποιον κλάδο εργάζεστε και γιατί τη δημιουργήσατε.
  • Αναφέρατε την τοποθεσία στην οποία βρίσκεται και εξηγήστε αν αυτό είναι σημαντικό (ή αν αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα).
  • Περιγράψτε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
  • Γιατί οι πελάτες να αγοράσουν από εσάς.
Τι έχετε πετύχει μέχρι σήμερα;
  • Περιγράψτε την παρούσα θέση της επιχείρησής σας: σε ποια φάση του επιχειρηματικού κύκλου βρίσκεται (αρχική, αναπτυξιακή, ωρίμανσης, φθοράς);
  • Εξηγήστε σε ποιον κλάδο δραστηριοποιείστε και σε ποια φάση του επιχειρηματικού κύκλου βρίσκεται ο κλάδος σας (αναδυόμενος, αναπτυσσόμενος, ώριμος, φθίνων).
Ποια είναι τα θετικά και τα αρνητικά σημεία του ανταγωνισμού;
  • Εξηγήστε τα συγκριτικά σας πλεονεκτήματα και τις ειδικές αγορές που έχετε εντοπίσει.
  • Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι η επιχείρησή σας θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να επιβιώνει; Για ποιους λόγους είναι αποτελεσματικό το επιχειρηματικό σας μοντέλο;
Παρουσιάστε εν συντομία τι θα περιγράψετε αναλυτικότερα στη συνέχεια του επιχειρηματικού σας σχεδίου.
  • Περιγράψτε την τρέχουσα διείσδυση της επιχείρησής σας και εξηγήστε πώς αυτό το επιχειρηματικό σχέδιο θα αλλάξει την υπάρχουσα κατάσταση.
  • Περιγράψτε περιληπτικά τους στόχους σας και το μέλλον που σχεδιάζετε για την επιχείρησή σας.
Περιγράψτε συνοπτικά την επιχειρηματική σας στρατηγική για:
❏ Το επόμενο έτος.
❏ Τα επόμενα 3-5 έτη (επιλέξτε το δικό σας στρατηγικό
ορίζοντα).

Περιγράψτε τους επιχειρηματικούς σας στόχους και επιδιώξεις (βεβαιωθείτε ότι είναι σαφείς και μετρήσιμοι).
Περιγράψτε συνοπτικά το άνοιγμα μεταξύ της παρούσας θέσης σας και της θέσης στην οποία επιδιώκετε να βρεθείτε.
Αναφέρετε τις βασικές πρακτικές κινήσεις που πρέπει να κάνετε για να φέρετε την επιχείρησή σας από την παρούσα θέση της στη θέση στην οποία επιδιώκετε να βρεθείτε. Ποιους συμπληρωματικούς πόρους θα χρειαστείτε;
Περιγράψτε συνοπτικά τις εξωτερικές απειλές ή ευκαιρίες που θα μπορούσαν να έχουν αντίκτυπο στην επιχείρησή σας κατά τη διάρκεια του στρατηγικού σας ορίζοντα:
❏ Το επόμενο έτος.
❏ Τα επόμενα 3-5 έτη (ή το στρατηγικό ορίζοντα που έχετε επιλέξει).
Περιγράψτε τις βασικές αξίες πάνω στις οποίες θεμελιώνεται η επιχείρησή σας.
Εξηγήστε γιατί αυτές οι βασικές αξίες είναι καθοριστικές για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία της επιχείρησής σας, πώς θα επηρεάσουν τους πελάτες σας (τα οφέλη) και πώς θα λειτουργήσουν ως κίνητρο για εσάς και το προσωπικό σας.
Σχέδιο Marketing και Πωλήσεων
SWOT και βασικοί παράγοντες επιτυχίας
Περιγράψτε εν συντομία τα Δυνατά στοιχεία, τις Αδυναμίες, τις Ευκαιρίες και τις Απειλές της Επιχείρησής σας από τη σκοπιά του Marketing.
Ποιοι είναι κατά συνέπεια οι βασικοί παράγοντες επιτυχίας της επιχείρησής σας;
Έρευνα αγοράς
Παρουσιάστε την έρευνα αγοράς που έχετε πραγματοποιήσει και τις μεθόδους που χρησιμοποιήσατε. Πελατών και ανταγωνισμού.

Περιγράψτε συνοπτικά πώς η συνεχής έρευνα αγοράς ενσωματώνεται στην καθημερινή λειτουργία της επιχείρησής σας.
Ποιες αγορές-στόχους έχει προσδιορίσει η έρευνα αγοράς (και η εμπορική σας εμπειρία).
Εξηγήστε πόσο βαθιά κατανοείτε αυτές τις αγορές (πόσο κοντά βρίσκεστε στους πελάτες σας) και πώς αντιδρά η επιχείρησή σας στην ανατροφοδότησή τους (βελτιώσεις, αλλαγές προϊόντων/υπηρεσιών κ.λπ.).
Μάθετε πώς «σκέφτεται» ο κύριος ανταγωνιστής σας.
Δίκτυα Διανομής
Περιγράψτε την παρούσα διείσδυση της επιχείρησής σας (τοπική, εθνική, διεθνής) και πώς έρχεστε σε επαφή με τους πελάτες σας (μέσω διανομέων, χρησιμοποιώντας το Διαδίκτυο).
Βάσει της στρατηγικής σας, ποιες νέες αγορές σχεδιάζετε να προσεγγίσετε:
❏ Το επόμενο έτος;
❏ Τα επόμενα 3-5 έτη;
Περιγράψτε τον τρόπο που σχεδιάζετε να το πετύχετε.
Στρατηγικές συμμαχίες και Συνέργιες
Εξηγήστε τις στρατηγικές συμμαχίες που έχετε συνάψει ή σχεδιάζετε, για τη βελτίωση της πρόσβασής σας σε αγορές,
την αξιοποίηση πόρων κ.λπ.
e-εμπόριο και τεχνολογία

Εξηγήστε πώς χρησιμοποιείτε στην επιχείρησή σας το ηλεκτρονικό εμπόριο και την τεχνολογία για να μειώσετε τα κόστη, να επιταχύνετε τις εργασίες σας, να διεισδύσετε σε νέες αγορές, να αναπτύξετε τις πωλήσεις μέσω Διαδικτύου κ.λπ.
Στρατηγικό σχέδιο προώθησης
Εξηγήστε πώς θα προωθήσετε την επιχείρησή σας στους πελάτες (διαφήμιση, εκθέσεις, δημόσιες σχέσεις).
Προϋπολογισμός Marketing και Πωλήσεων
Αναλύστε τον προϋπολογισμό Marketing και Πωλήσεων για το τρέχον έτος. Εξηγήστε πώς θα τον παρακολουθήσετε για να διαχειριστείτε και να βελτιώσετε τα αποτελέσματα.
Φερεγγυότητα και μείωση κινδύνων
Εξηγήστε τη στρατηγική που θα ακολουθήσετε για να αυξήσετε τη φερεγγυότητα της επιχείρησής σας και να μειώσετε τους κινδύνους για τους πελάτες που συνεργάζονται μαζί σας.
Management και Διαδικασίες Ροής των Εργασιών
Περιγράψτε βήμα βήμα τη ροή των καθημερινών εργασιών, τις δεξιότητες, το επιχειρηματικό ιστορικό και την εμπειρία των βασικών μελών της ομάδας σας και εσάς του ίδιου.
Περιγράψτε συνοπτικά την ομάδα σας. Αναφέρατε τα στελέχη σας, τις θέσεις τους και τις βασικές τους ευθύνες.
Περιγράψτε περιληπτικά τα κίνητρα που έχετε θεσπίσει (ή προγραμματίζετε) για να παραμείνουν στην επιχείρηση και να εργάζονται με αφοσίωση.
Περιγράψτε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του προσωπικού και τον προϋπολογισμό του.
Αν υπάρχουν κενά στην ομάδα σας ή χρειάζεστε πρόσθετο προσωπικό για να ανταποκριθείτε στις ανάγκες των βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στρατηγικών σας, περιγράψτε εδώ τις ελλείψεις σας και ποιους χρειάζεστε για να καλύψετε αυτά τα κενά.
Εξηγήστε πώς θα εκπαιδευτεί το νέο προσωπικό.

Σύμβουλοι
Περιγράψτε τη βασική ομάδα των συμβούλων σας (Φοροτεχνικός, (καμία σχέση με το Λογιστή) Νομικός, Marketeer.
Συστήματα & Μέθοδοι Management
Περιγράψτε συνοπτικά τη Διοικητική και την Εργασιακή δομή της Επιχείρησής σας.
Περιγράψτε τα επιχειρηματικά συστήματα που έχετε καθιερώσει για αποτελεσματική διοίκηση. Διαθέτετε γραπτά εγχειρίδια λειτουργιών ή εσωτερικούς κανόνες για το προσωπικό.
Τι λογιστικό λογισμικό ή συστήματα χρησιμοποιείτε; Πόσο συχνά μπορείτε να δημιουργείτε οικονομικές αναφορές και να αναλύετε βασικούς επιχειρηματικούς δείκτες;
Καλύψτε ζητήματα συμμόρφωσης: πώς προετοιμάζεστε και διαχειρίζεστε μισθοδοτικά και εργασιακά ζητήματα, φορολογικές υποχρεώσεις και την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ, ζητήματα υγείας και ασφάλειας στο χώρο εργασίας κ.λπ.;
Προϋπολογισμός Εσόδων/Εξόδων
Επισυνάψτε προϋπολογισμούς και οικονομικές προβλέψεις σχετικές με το επιχειρηματικό σας σχέδιο όπως:
❏ Πρόβλεψη εσόδων (Πολύ συντηρητικά, Συντηρητικά, Αισιόδοξα, πολύ Αισιόδοξα).
❏ Πρόβλεψη Εξόδων Το ίδιο.
❏ Πρόβλεψη Καθαρών Κερδών
❏ Πρόβλεψη καθημερινής Ταμειακής Ρευστότητας (στο excell, τρεις στήλες. Έσοδα, Έξοδα, Υπόλοιπο, Καθημερινά σε μετρητά, όχι Επιταγές μεταχρονολογημένες. Αν υπάρχουν, υπολογίστε πάνω από 15% κόστος χρήματος με επιτόκιο και διάφορες Τραπεζικές χρεώσεις. Τιμές Απριλίου 2010).
❏ Ανάλυση νεκρού σημείου.
Αν η πρόβλεψη ρευστότητας επισημαίνει μελλοντικές δυσκολίες ρευστότητας, εξηγήστε πώς σχεδιάζετε να αντιμετωπίσετε αυτές τις προκλήσεις.

Όπως και αν εξελιχτεί η Επιχείρησή σας, σε καμία περίπτωση μην της επιτρέψετε να λειτουργεί στο κόκκινο πάνω από τρεις μήνες. Κλείστε τη, γιατί το κλείσιμο μιας Επιχείρησης που βιωνει τρεις μήνες ζημιών θα σας κοστίσει μια περιουσία! Η Εφορία δε δέχεται εύκολα το κλείσιμο μιας Επιχείρησης! Σε κάθε διαδικασία κλεισίματος θα πρέπει να πληρώνετε ζεστό χρήμα για να την κλείσετε!
Προς Θεού, μην παρακρατήσετε ποτέ χρήματα του ΦΠΑ ή των Φόρων Μισθωτών Υπηρεσιών. Μην παίζετε με αυτά και Καλή Επιτυχία!

Σχόλια

  1. Επιτρέψτε μου να σας συστήσω στις υπηρεσίες χρηματοδότησης LE-MERIDIAN. Είμαστε άμεσα σε καθαρή χρηματοδότηση δανείων και έργων από άποψη επενδύσεων. Παρέχουμε λύσεις χρηματοδότησης σε ιδιώτες / εταιρείες που επιδιώκουν πρόσβαση σε κεφάλαια στις κεφαλαιαγορές, δηλαδή πετρέλαιο και φυσικό αέριο, ακίνητα, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, φαρμακευτικά προϊόντα, υγειονομική περίθαλψη, μεταφορές, κατασκευές, ξενοδοχεία κλπ. Μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε έως και 900.000.000.000 δολάρια Εννέα εκατό εκατομμύρια δολάρια) σε οποιαδήποτε περιοχή του κόσμου, εφόσον η απόδοση της επένδυσής μας 1,9% μπορεί να διασφαλιστεί στα έργα.
    Le-Meridian Χρηματοδοτική Υπηρεσία. Email Επικοινωνήστε με το info@lemeridianfds.com
    WhatsApp ... + 19893943740.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου